Csőtörés bejelentés

A csőtörés kellemetlenül érinthet bárkit, hiszen ilyenkor könnyen vízellátás nélkül maradhat háztatásunk. A csőtörés gyakorlatilag bárhol felütheti a fejét, ahol a csővezeték rendszer kicsit is gyengébb, vagy valamilyen váratlan behatás éri. Az alábbiakban ennek a problémának a kezelését és a csőtörés bejelentésének menetét járjuk körbe részletesen, hogy ezt követően mindenki a leggyorsabban és leghatékonyabban tudjon eljárni.

Csőtörés megállapítása házon belül

Sajnos a csőtörések nagyon alattomosak tudnak lenni és a kialakult szivárgást emiatt nehéz feltárni, pedig ennek minél gyorsabb megléte a fogyasztó érdeke.

Házon belüli csőtörésről beszélhetünk, ha a hiba a vízmérőn túli szakaszon, vagyis az ingatlanon belül helyezkedik el. Ennek felismerésére a legegyszerűbb mód, ha folyamatosan ellenőrizzük mi magunk is a vízmérőn fogyasztásunkat. Amennyiben azt észleljük, hogy a mérőberendezés többet mér, mint a valós fogyasztás, akkor lehetséges, hogy annak a telken, vagy házon belül lehet a hibaforrása.

Ennek tisztázására a legegyszerűbb mód, ha a telken minden kifolyó csapot elzárunk. Amennyiben a vízmérő ekkor is fogyasztást mutat nagy az esély arra, hogy vezeték meghibásodás, vagyis csőtörés, vagy szivárgás lehet a háttérben

Csőtörés, vagy a kerti csap hibája esetén a mérőállás megjelölésével a szolgáltatót értesíteni kell, hogy kivizsgálja a hiba okát, ugyanis a csatornadíjat nem kell megfizetni, ha az elfolyt víz nem került a csatornába. A csatornadíj elengedését írásban kell kérni, azonban az elfolyt ivóvíz díját ekkor is meg kell fizetni.

Duguláselhárítás azonnal Budapesten!

Házon belüli csőtörés bejelentése

Házon belüli csőtörés esetén mindenképp érdemes a helyi szolgáltatót értesíteni a hibáról. Azonban arra sajnos nem lesz lehetőségünk, hogy a hiba miatt elfolyt vízmennyiséget ne számolják fel a számlázási időszakra.

A fogyasztónak emiatt érdeke, hogy minél előbb fény derüljön a hibára.

Amennyiben a hiba oka nem került még feltárásra, lehetőségünk van kérni a szolgáltatót, hogy szakembereik elzárják a csővezetéket és az aktuális vízmérő állást rögzítsék, így a további szivárgástól kímélhetjük meg háztartásunkat.

Az ingatlanon belül kialakult hibát sajnos a szolgáltató szakemberei nem javíthatják, lévén ők csupán a közterületi vezetékek javításáért felelnek. A telken belüli javításhoz külön szakembert kell majd keresnünk, aki javíthatja a hibát.

Csőtörés megállapítása házon kívül

Telken kívüli csőtörés esetén azt tapasztalhatjuk, hogy a vízmérő nem mér plusz fogyasztást, viszont a víznyomás jelentősen visszaesik, vagy épp teljesen el is tűnhet. Ilyen esetben a fogyasztó szempontjából szerencsésebb a helyzet, hogy nem kell megtéríteni a pluszba elfolyt vízmennyiséget, hiszen az a közmű hálózaton belül távozott.

Házon kívüli csőtörés bejelentése

Ilyen esetben szintén a helyi szolgáltató érdemes értesíteni. Ezt követően záros határidőn belül a szolgáltató szakemberei a helyszínen felmérik a hiba forrását és igyekeznek majd orvosolni is azt, hiszen a közmű vezeték javítása az ő hatáskörükbe tartozik, így ezt a fogyasztónak nem szükséges javíttatnia önköltségén.

Összefoglalva:

Csőtörés esetén tehát a legelős teendő a hiba észlelése és a hiba forrásának azonosítása. Amennyiben ez megtörtént a hiba helyétől függően fordulhatunk csak a szolgáltatóhoz, de előfordulhat, hogy külön szakembert is szükséges lesz felfogadnunk a hibaelhárításra. Duguláselhárítás témában ajánljuk cikkeinket.

Budapest összes kerületében vállaljuk a duguláselhárítást.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*